(ÁSZF)

 

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója szeretne lenni a rubinpince.hu webáruháznak, figyelmesen olvassa el ezen Általános Szerződési Feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A webáruház megtekintésével, regisztrációval, illetve vásárlással (az itt felsorolt magatartások bármelyikével) a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre az üzemeltető (Rubin-Agro Kft.) és Ön között, mint a webáruház felhasználója között. Mint felhasználó köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételeket. Amennyiben bármely rendelkezését nem fogadja el, úgy az oldalt ne használja, a webáruházban vásárlást ne kezdeményezzen!

 

ÜZEMELTETŐ (SZOLGÁLTATÓ, ELADÓ) ADATAI

Cégnév: Rubin-Agro Kft.
Székhely: 8648 Balatonkeresztúr, Hrsz.: 1304/2
Bankszámlaszám: M7 takarék 66900045-11028086-00000000
Adószám: 14141777-2-14
Cégjegyzék szám: 14-09-307754
Nyilvántartásba vevő hatóság: Kaposvári Törvényszék Cégbírósága
Kamarai tagság: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
Jövedéki engedély: HU02206504001
Kereskedői tevékenység: 7146-2/2017
Szerződés nyelve: magyar
Ügyfélszolgálat: munkanapokon 10-16 óra között
Telefonos elérhetőség: +36-1-457-0857
Elektronikus elérhetőség: info@rubinpince.hu
Ügyintézői iroda címe: 1094 Budapest, Bokréta u. 11-13.
Tárhelyszolgáltató adatai: 23VNET Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Székhely: 1094 Budapest, Liliom u. 24-26. II/5.

 

FOGALMAK

Felek: Vevő és Eladó együttesen
Vevő: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő, Szerződést kötő személy (Vásárló)
Eladó: Rubin-Agro Kft.
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Felhasználó: a www.rubinpince .hu-t olvasó, megtekintő, látogató és használó személy
Honlap: jelen honlap (www.rubinpince.hu), amely a Szerződés megkötésére szolgál
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, vagy szolgáltatás, amely a Szerződés tárgyát képezi.
Szerződés: Felek között a Honlapon megjelenített Termékek értékesítése/megvásárlása tárgyában a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek szerint, Eladó és Vevő egyidejű fizikai jelenléte nélkül kötött adásvételi szerződés, amely nem minősül írásba foglalt szerződésnek.
Webáruház: a Honlap aloldalát képező internetes áruház, amelyen keresztül Felek a Szerződést kötik.

 

 

MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

A kínált termékek, szolgáltatások az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

  • Borok
  • Kiegészítők

 

Eladó a Honlapon a Termékek lényeges tulajdonságairól az egyes Termékeknél szereplő leírásokban ad tájékoztatást.

A Termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Eladó nem vállal felelősséget az esetleges tanúsítványok, ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Alkohol tartalmú Termékeket csak 18 éven felüliek vehetik meg és mindenki saját felelősségére fogyaszthatja.

 

A Termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát (27%), azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

Eladó jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, a forgalmazott Termékek körét, vételárát, határidőket, stb. szabadon megváltoztathatja. A változás a rubinpince.hu Webáruházban történt megjelentetés időpontjától hatályos. Bármely Felhasználó, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással. A változtatások létrejött Szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

 

RENDELÉSI INFORMÁCIÓK

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, azonban rendszeres vásárlás esetén, Vevő kényelme érdekében javasolt a regisztráció.

Szerződés feltételeit Vevő a megrendelés elküldésével elfogadja. Szerződés akkor jön létre, amikor Eladó a vásárlást e-mailben visszaigazolja. Ha Eladó egyéb tájékoztatással nem szolgál, úgy a megrendelésről szóló visszaigazoló e-mail a kiküldést követő 48 órát követően automatikusan a megrendelés visszaigazolásának minősül, így Felek közötti Szerződés ettől az időponttól tekinthető érvényesnek. A megrendeléseket a Webáruház automatikusan tárolja elektronikus formában, ezeket Vevő később, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően, visszanézheti.

Webáruházban a minimális rendelési összeg bruttó 2.000,- Ft + kiszállítási költség.

A Webáruházban lehetőség van a Termékeket ügyintézői irodában történő személyes átvétellel és házhoz szállítással kérni. Lehetőség van telefonon, e-mailen is rendelni, de a feldolgozás és a teljesítéshez kapcsolódó eljárás az online rendelés folyamatával egyezik meg. A megrendelést a Webáruház csak akkor tudja befogadni és teljesíteni, ha Vevő a vásárlási oldalon (vagy korábbi regisztrációja alkalmával a regisztrációs űrlapon) található mezőket maradéktalanul kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért felelősséget Eladó nem vállal. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott címzési, vagy más adatok, információk esetén felmerülő szállítási vagy egyéb többletköltség Vevőt terheli. Különösen fontos a telefonos elérhetőség pontos feltüntetése, mert a kiszállítást megelőzően a futár telefonos egyeztetést kezdeményezhet, amelynek meghiúsulása esetén mentesül a Szerződés teljesítésének kötelezettsége alól. Hiányos elérhetőségi adatok kitöltése esetén Eladó a megrendelést nem tudja teljesíteni.

 

A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9-17 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Az ügyfélszolgálat minden esetben e-mailban visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelést. Becsült általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül (Pontos időpont egyeztetés visszaigazoláskor).

Eladó fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A Termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén a megfelelő részösszeg visszautalásra kerül az összeg küldőjének.

 

RENDELÉS MENETE

Az itt leírt általános folyamat asztali számítógépek esetére (PC) vonatkoznak. Tableten, okos telefonon vagy más eszközön eltérhet az oldal megjelenése és/vagy egyes funkciók másként működnek vagy nem érhetőek el. A Webáruház használatával kapcsolatos probléma esetén az ügyfélszolgálat segítséget tud nyújtani.

  1. Vevő kiválasztja a megvásárolni kívánt Terméket, majd a “Kosárba” gombra kattint. Ezt minden egyes megvásárolni kívánt Termékkel meg kell ismételni. A kosárban lévő Termékek tételszáma a fejlécben, a kosár ikon mellett látható. A kosár tartalmát Vevő áttekintheti, ha a kosár ikonra kattint. A kosár tartalma fizetés előtt bármikor módosítható, a vásárláshoz is vissza lehet térni, a kosár tartalma nem veszik el egészen addig, amíg Vevő el nem navigál Webáruházból. Ha Vevő regisztrál és be van jelentkezve, akkor a rendszer megjegyzi a kosár tartalmát, így minden egyes bejelentkezéskor onnan folytathatja a vásárlást, ahol korábban félbe hagyta.
    Ha Vevő további Terméket már nem szeretne a kosárba rakni, akkor az oldal fejlécében látható kosár ikonra kell kattintani. Ekkor Vevő a “Kosár” oldalra jut. Itt Vevő ellenőrizheti a megvásárolni kívánt Terméket és módosíthatja azok darabszámát, amely alapértelmezetten 1 db. Ha egy Termékből Vevő többet vagy kevesebbet szeretne, a darabszámot átírva, majd a “Kosár frissítése” gomb megnyomásával változtathat a kívánt mennyiségen. A Termék bal oldalán található “X” ikonnal eltávolítható az adott Termék a listáról.
    A “Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomása után választható, hogy Vevő vendégként vásárol vagy bejelentkezik meglévő fiókjával a lap tetején a “Kattintson ide a bejelentkezéshez” gombbal. Ebben az esetben korábban megadott adatai alapján a rendszer automatikusan kitölti a megfelelő mezőket.
    Vendégként meg kell adni a kért adatokat (a *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező). Ha a számlázási és a szállítási cím eltér, akkor be kell tenni a pipát a “Szállítás másik címre?” felirat elé és meg kell adni a kért kiszállítási címet. A “Fiók létrehozása?” bejelölésével létrehozható a Vevő saját fiókja a Webáruházban, így a későbbiekben már elég csak bejelentkezni az itt megadott e-mail cím/jelszó párossal. Fontos, hogy pontos adatok legyenek megadva, mert Eladó munkatársai csak így tudják felvenni Vevővel a kapcsolatot.
    Ki kell választani a kiszállítás módját és a fizetés módját. Bankkártyás fizetéskor, sikeres tranzakció után, ha az összes Termék raktáron van, akár pár órán belül, előre utalás esetén az összeg számlánkra érkezése után, útnak indulhat a csomag. Ez a Termék(ek)en kívül tartalmazza a számlát, az esetleges útmutató(ka)t és az esetleges garancialevele(ke)t is. Bankkártyás fizetéskor Eladó visszaigazoló e-mailt küld a tranzakcióról, egyéb esetben az Eladó által küldött visszaigazoló e-mailben található a bankszámlaszám és egyéb fontos információk az átutalásról, személyes átvételről. Készpénzes fizetésre nincs lehetőség. A bankkártyás fizetési tranzakció Eladó kártyás fizetést szolgáltató partnerének oldalán hajtható végre, ahová a rendszer automatikusan átirányít, majd sikeres tranzakció esetén visszairányít Webáruházba. Bruttó 20.000,-Ft feletti vásárlás esetén a futár díját Eladó átvállalja, ezt a rendszer automatikusan kijelöli. A megrendelés az ügyintézői irodában ingyenesen személyesen is átvehető.
    Vevő esetleges megjegyzéseinek (pl.: kaputelefon száma) megadása után áttekintheti a rendelését. Be kell pipálni, ha Vevő elolvasta és elfogadja ezen Általános Szerződési Feltételeket. Ezt követően a „Megrendelés elküldése” gomba kattintva véglegesíti és elküldi megrendelését.
    A beérkezett megrendeléseket Eladó minden esetben e-mailben igazolja vissza. Eladó telefonon csak kérdés vagy probléma esetén keres Vevőt. Előfordulhat, hogy Eladó visszaigazoló e-mailje a levélszemét mappába kerül.
    A Webáruház megrendeléseit maga az Eladó vagy a Magyar Posta Zrt. (MPL) (futár) teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban Vevő nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetőség) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét Eladó Vevőre terheli. Amennyiben kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, ennek tényéről a futár értesítést hagy, majd legfeljebb még egy alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag kiszállítására.
  2. A megrendelés személyesen is átvehető az ügyintéző irodában, a Rubin-Agro Kft. 1094 Budapest, Bokréta u. 11-13. szám utcára nyíló üzlethelyiségében, nyitvatartási időben: munkanapokon 10-16 óráig.
    Személyes átvételkor természetesen nem kell számolni szállítási díjjal, azonban meg kell várni Eladó értesítését arról, hogy a rendelt Termék mikortól vehető át. Személyes átvételkor Vevő meggyőződik a csomag sértetlenségéről. Ha problémát tapasztal, azonnal jelezi Eladó munkatársának. Későbbi reklamációra nincs lehetőség. Az ügyintézői irodában sem készpénzes, sem bankkártyás fizetésre nincs lehetőség.
    Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját Eladó Vevőre terheli, a csomag újraküldését Eladó kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kifizetése esetén áll módjában ismételten elindítani.
  3. Vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomag és a Termék sértetlenségét, darabszámát ellenőrizni és az átvételi elismervényt aláírni. Mennyiségi hiány vagy sérült csomagolás, Termék esetén a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni a hiányt vagy hibákat. Az esetlegesen nem sértetlen csomagolású terméket a Vevő csak saját felelősségére veheti át. A jegyzőkönyv felvételének hiányában Eladó semmilyen mennyiségi reklamációt nem fogad el, ez alól kivétel, ha a csomag felbontásáról videofelvétel készül, amelyen jó minőségben, egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt (a csomag minden oldala felvételre kerül), és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.

A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges, de rendelés nélkül is van lehetőség regisztrációra a Honlapon. Regisztrálni csak egyszer kell, később az adatok megváltoztathatók a “Fiókom” menüben az oldal tetején, a belépés után. Lehetőleg biztonságos jelszót kell megadni, nehogy illetéktelenek visszaéljenek a fiókkal/adatokkal.

 

KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

Vevő tudomásul veszi, hogy Eladót a Ptk. alapján a hibás teljesítésért kellékszavatossági és jogszavatossági kötelezettség terheli. Hibás teljesítésnek minősül, ha a Termék a Vevő részére történő átadásának időpontjában nem felel meg a Szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, tekintettel arra, hogy a Terméknek alkalmasnak kell lennie a rendeltetése szerinti célra történő használatra. A rendeltetés szerinti célra való alkalmasság feltételeit a Ptk. 6:123. §-a tartalmazza. A Ptk. vonatkozó szabályai alapján rögzítik, hogy a Termék hibájának fennállását minden esetében a Vevőnek/Fogyasztónak kell bizonyítania, a jelen ÁSZF-ben meghatározottak szerint. Felek rögzítik, hogy a Terméknek Fogyasztó általi átvételét követő 6, azaz hat hónapon belül a Fogyasztó által felfedezett hiba esetében a Felek vélelmezik, hogy a hiba oka már a teljesítés időpontjában megvolt (a továbbiakban: ”Hibás teljesítési vélelem”), kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Eladó a Hibás teljesítési vélelem esetében jogosult bizonyítani, hogy a hiba oka a teljesítése után keletkezett. A Hibás teljesítési vélelem határidejének, azaz a Termék Fogyasztó általi átvételét követő 6 hónap letelte után a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Termék hibájának az oka Eladó teljesítése előtt keletkezett. Eladó az őt terhelő bizonyítási kötelezettség vonatkozásában jogosult kellő szakértelemmel rendelkező harmadik személytől (a továbbiakban: ”Szakértő”) szakvéleményt (a továbbiakban: ”Szakvélemény”) kérni. Felek megállapodnak, hogy Eladó jogosult a Szakértő személyét egyoldalúan meghatározni. Felek megállapodnak, hogy Eladó a bizonyítási kötelezettségének eleget tesz azzal, hogy a Termék gyártójának (a továbbiakban: ”Gyártó”) Szakvéleményét bekéri a Termék hibájának az okáról, kivéve, ha Fogyasztó a kellékszavatossági jogának érvényesítésekor ettől kifejezetten el kíván térni. A jelen ÁSZF alkalmazásában Gyártónak minősül a Termék azon előállítója és forgalmazója, akit Eladó gyártóként megjelölt. Ha Fogyasztó nem fogadja el előzetesen a Szakértő vagy a Gyártó Szakvéleményét, Eladó köteles új Szakértőt ajánlani a Fogyasztónak. A Fogyasztónak nem minősülő Vevő a hibás teljesítést (így azt, hogy a hiba oka a Termék Vevő általi átvétele előtt keletkezett) maga köteles bizonyítani. Fogyasztó köteles az általa észlelt hibát haladéktalanul, de legkésőbb a hiba észlelésétől számított 2 hónapon belül közölni Eladóval. Fogyasztó által a hiba észrevételétől számított 2 hónapon belül közölt hibát határidőben közöltnek kell tekintetni. A késedelemből eredő kárért Vevő felelős. Fogyasztó a kellékszavatossági igényét a Termék kézhezvételétől számított 2 évig érvényesítheti Eladóval szemben. Fogyasztónak nem minősülő Vevő a kellékszavatossági igényét a Termék kézhezvételét követő 1 évig érvényesítheti. A kellékszavatossági jogánál fogva Vevő jogosult kérni a Termék kijavítását vagy kicserélését. Eladó, Vevő által választott, az előző mondatban feltüntetett kellékszavatossági igény helyett jogosult más módon orvosolni a hibás teljesítését, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az Eladónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a Termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vevőnek okozott érdeksérelmet.

Vevő a kellékszavatossági joga érvényesítése esetében köteles a Terméket az ügyintézői irodába visszajuttatni és a Termékkel együtt a számla másolatát és a hiba leírását csatolni. Ha Eladó a kellékszavatossági igényt nem vitatja, és annak eleget tesz, a Termék ügyintézői irodába történő visszajuttatásával és a kellékszavatossági igény teljesítésével kapcsolatos költségek Eladó-t terhelik.

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján Eladó jótállásra köteles. Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10.000,- Ft-ot meghaladja.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó termékek esetén Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A jótállás a szavatossági jogok (termék- és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén Fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról Eladó, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

Eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat Fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti Fogyasztó jogszabályból eredő – így köztük a kellékszavatosságon alapuló – jogainak fennállását.

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a 3 munkanapon belüli csereigény intézménye. 3 munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor Eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a Termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a Terméket ki kell cserélnie.

Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként viszont Vevőt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

AZ ELÁLLÁS JOGA ÉS GYAKORLÁSÁNAK MENETE

Fogyasztó és Eladó közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet rendelkezései alapján a Fogyasztót elállási jog illeti meg az alábbiak szerint:

A távollévők között kötött Szerződés esetén (azaz a jelen Szerződés hatálya alatti megrendelés esetén) Fogyasztót (megrendelőt) indokolás nélküli elállási jog illeti meg 14 napon belül, azaz indokolás nélkül elállhat e Szerződéstől. Nem minősül Fogyasztónak, így nem jogosult Szerződéstől elállni különösen, de nem kizárólagosan a gazdasági társaság, egyesület, alapítvány.

Az elállási határidő, a Termék átvételének napjától számított 14 nap. Átvételi időpont a személyes átvétel esetében a rendelés személyes átvételének időpontja, házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja. Ezek a blokkal/számlával, ill. a futártól kapott nyugtával bizonyíthatóak. Személyes átvételi mód nem zárja ki az elállási jog érvényesítését.

Fogyasztó elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

Az elállási jogot Eladó határidőben érvényesítettnek tekinti, ha Fogyasztó nyilatkozatát a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott határidő lejárta előtt elküldi. Ennek igazolása Fogyasztót terheli.
Postai úton, írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontja, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzés napja minősül érvényesítési időpontnak. Postai úton történő jelzés esetén Eladó kizárólag ajánlott küldeményként feladott elállási nyilatkozatot fogad el.

Eladó eljárása Fogyasztó 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet rendelkezései alapján történő elállása esetén:

  • Eladó 14 napon belül visszatérít a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget a Vevő által igényelt módon (pl.: átutalás), ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, mint pl.: a futár költsége, ha Vevő házhoz szállítással kérte a Terméket. Eladó felhívja a figyelmet, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő mód választásával okozott többletköltségekre. Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt Eladót felelősség nem terheli.
  • Eladó mindaddig visszatartja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg Fogyasztó a Terméket vissza nem juttatta ügyintézői irodánk címére: Rubin-Agro Kft., rubinpince.hu Webáruház – 1094 Budapest, Bokréta u. 11-13. Eladó megtagadhatja a Termék visszavételét, amennyiben Fogyasztó nem tudja a Terméket az átvételnek megfelelő állapotban visszaadni Eladónak, így különösen, ha a Termék sérült vagy hibás és a hiba oka a Terméknek Fogyasztó általi átvételét követően és/vagy a hiba Fogyasztónak vagy harmadik személynek felróhatóan keletkezett. Eladó megtagadhatja a Termék átvételét, ha azt Fogyasztó olyan módon küldi vissza Eladónak, hogy az átvétellel Eladónak költsége merülne fel. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket Eladónak nem áll módjában elfogadni.

Elállás esetén Fogyasztó köteles a Terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy más módon visszaszolgáltatni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha Fogyasztó a Terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

Fogyasztó viseli a Termék visszaküldésének költségét.

 

Igény szerint Eladó a vele Szerződésben álló futárszolgálatot értesíti Fogyasztó csomagfeladási szándékáról, annak díját a csomag feladásakor Fogyasztónak kell megfizetnie a futár felé.

A nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítése Fogyasztót terheli. Fogyasztó csak a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A Fogyasztó nem jogosult elállni szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében felsorolt Termékekre kötött Szerződéstől, így különösen

  • a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Termék (így különösen emberi vagy állati fogyasztásra alkalmas termékek) tekintetében,
  • olyan zárt csomagolású Termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza,
  • olyan Termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, továbbá
  • a lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta, vagy
  • olyan Termék esetében, amelyet egyértelműen Fogyasztó személyére szabtak
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke Eladó által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ és amelynek áráról Felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodnak meg, azonban a Szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított 30. napot követően kerül sor.

Amennyiben Fogyasztó a Terméket nem személyesen hozza vissza, akkor a csomag Eladóhoz történő beérkezését követően kamerával rögzítésre kerül küldeménye kibontása, illetve a visszaküldött Termék megvizsgálása. Erre az esetleges, későbbiekben felmerülő jogvita elkerülése érdekében kerül sor.

 

PANASZKEZELÉSI ELJÁRÁS

Ha Vevő az őt megillető kellékszavatossági igényét vagy Fogyasztó az őt megillető jótállási vagy kellékszavatossági igényét kívánja érvényesíteni Eladóval szemben, Vevő, illetve Fogyasztó (Vevő és Fogyasztó a jelen fejezet alkalmazásában a továbbiakban: ”Bejelentő”) a jelen fejezetben foglaltak szerint kötelesek eljárni.

Bejelentő az általa érvényesíteni kívánt igényt Eladónak a jelen ÁSZF-ben meghatározott ügyfélszolgálati időben a megadott telefonszámra történő bejelentésével, elektronikus úton az info@rubinpince.hu e-mail címre írt e-mail-lel, a megadott ügyintézői irodában személyes nyilatkozattal vagy az ügyintézői iroda címére, de az Eladónak címzett levélben postai úton teheti meg. Telefonos és személyes bejelentés esetén Eladó a Vevő panaszát rögzítő munkatársa a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, amelynek tartalmaznia kell a Fogyasztó nevét; címét; valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a vonatkozó 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez; Fogyasztó és Eladó közötti Szerződés keretében eladott Termék megnevezését, vételárát; a Szerződés Eladó általi teljesítésének időpontját; a hiba bejelentésének időpontját; a hiba leírását; szavatossági vagy jótállási igénye alapján a Fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot. A felvett jegyzőkönyvet, valamint az egyéb módon tett bejelentés dokumentumait Eladó 3 évig megőrzi.

Vevő kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja, hogy Eladó a panaszt a panasz bejelentését követő 48 órán belül vizsgálja ki és a vizsgálat eredményéről értesíti Vevőt. A 48 óra számításánál kizárólag a munkanapok számítódnak.

Ha Eladó a szavatossági vagy jótállási kötelezettségének Fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát Eladó megadja. Vevő a Termék hibájának fennállását Eladó kérésére személyesen, az ügyintézői irodában köteles bizonyítani.

Eladó köteles az ügyintézői irodában közzétenni a vásárlók könyvét (a továbbiakban: ”Vásárlók könyve”). A Vásárlók könyve nyomdai úton előállított, legalább tíz A/4-es méretű lapot tartalmazó nyomtatvány. A Vásárlók könyve tartalmazza Eladó nevét, címét székhelyét, valamint cégjegyzékszámát és a Vásárlók könyve használatba vételének időpontját. Vevő jogosult a Vásárlók könyvébe Eladó kereskedelmi gyakorlatára vonatkozó panaszt írni. Eladó köteles a panaszra Vevőnek a Vevő által a Vásárlók könyvében megadott értesítési címére a panasznak a Vásárlók könyvébe történő bejegyzésétől számított 30 napon belül választ küldeni.

Olyan fogyasztói jogviták esetén, ahol Felek nem találnak megoldást, Fogyasztó a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Eladó. székhelye szerinti illetékes békéltető testület: Somogy Megyei Békéltető Testület; 7400 Kaposvár, Anna u. 6. Eladó a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Vevő fogyasztói panaszával kapcsolatosan a területileg illetékes járási kormányhivatalhoz fordulhat. Erről bővebb információ az alábbi linken érhető el: http://jarasinfo.gov.hu/. A Vevő, ha fogyasztóként lép fel, jogosult továbbá a felmerült jogvita rendezését az online vitarendezési fórumon keresztül (http://ec.europa.eu/odr) kezdeményezni.

 

A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELE

Eladó mindent elkövet annak érdekében, hogy Vevő a megrendelt Termékeket a megrendelésben rögzített határidőn belül megkapja. Mindazonáltal azon – elsődlegesen egyedi – megrendelt Termékek esetében, amelyeket Eladó külső partnertől szerez be, előfordulhat, hogy a megrendelt Termék a partnernél nem elérhető. Ha a megrendelt Termék nem áll rendelkezésre, Eladó tájékoztatja Vevőt és az esetlegesen interneten előre kifizetett ellenértéket visszautalja részére, a tájékoztatást követően legkésőbb 30 napon belül.

Eladó igyekszik mindent megtenni azért, hogy az oldalon megjelenő adatok (Termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. Az esetlegesen előforduló hibákért a felelősségünkre a 17/1999. (II.5.) Kormányrendeletben és a Ptk.-ban rögzített rendelkezések az irányadóak.

 

 ADATTOVÁBBÍTÁSI NYILATKOZAT

Vevő jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával egyidejűleg az alábbi nyilatkozatot teszi:

Tudomásul veszem, hogy a Rubin-Agro Kft. (székhelye: 8648 Balatonkeresztúr, Hrsz: 1304/2) adatkezelő által a http://rubinpince.hu  felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Vevő neve, e-mail címe, telefonszáma, számlázási adatai, szállítási adatok.

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

 

 

 EGYÉB RENDELKEZÉSEK

A rendszer a Felhasználó aktivitásáról adatokat gyűjthet, amelyek nem kapcsolhatóak össze a Felhasználó által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.

Eladó küldhet hírlevelet vagy egyéb reklám levelet, amennyiben Felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatok megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. Eladó nem köteles ellenőrizni, hogy a regisztrációkor, illetőleg egyébként a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak illetőleg helytállóak.

A Termékekről írt kritikák és egyéb kapcsolódó vélemények minden esetben a Felhasználók álláspontját tükrözik, tartalmukért Eladó nem vállal felelősséget, fenntartja a jogot azonban a közízlést, üzleti érdekeit vagy törvényt sértő vélemények törlésére.

Jelen ÁSZF-re és értelmezésére a magyar jog és a magyar nyelv értelmezési szabályai az irányadóak. Az ÁSZF bármely rendelkezésének esetleges érvénytelensége az ÁSZF többi részének érvényességét nem érinti. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és más jogszabályok az irányadóak.

Jelen ÁSZF hatályba lépésének napja: 2020. május 11.